کاربرد لوله کاروگیت
نوشته شده توسط : میرزایی

کاربرد لوله کاروگیت

لوله کاروگیت (corrugated pipe) یکی از انواع لوله هایی است که دارای مقاومت و دوام بالایی می باشد و به همین دلیل در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. کاربرد لوله کاروگیت در مکان هایی که نیاز به استحکام، دوام و انعطاف پذیری بالایی دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این لوله های کاروگیت به دلیل نصب آسان و عدم نشت در آن، از سال ها پیش مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفت.

طول عمر این نوع لوله ها بالا بوده و به راحتی دچار فساد نمی شود. همچنین این نوع لوله ها در شبکه های ثقلی یا بدون فشار کاربرد فراوانی دارد. طراحی این لوله ها به گونه ای است که می تواند تا 5/1 بار فشار را تحمل کند. در کاربری لوله های کاروگیت بایستی توجه داشت که این نوع لوله ها وزن سبکی دارند و باعث می شود تا حمل و نقل آنها آسان بوده و به راحتی نصب شوند.

 

همچنین میتوانید از مقاله های لوله پلی پروپیلن و لوله پی وی سی PVC نیز بازدید بفرمایید

 

 

کاربرد لوله کاروگیت

 

 

کاربرد لوله کاروگیت در سیستم ها آبرسانی

 

لوله کاروگیت (corrugated pipe) به عنوان لوله ای پرکاربرد و چند منظوره شناخته می شود. اما مهمترین کاربرد آن در سیستم های آبرسانی و مدیریت سیستم های آب است.

کاربرد لوله کاروگیت در پروژه های زهکشی از اهمیت بالایی برخوردار است و با اندازه ها و پوشش های مختلف در زهکشی سیلاب مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لوله ها برای مجاری آبگذر جاده ها و بزرگراه ها و سیستم های سیلابی بسیار مناسب است.

به منظور انجام پروژه های مربوط به زهکشی زیرسطحی نیز می توان از این نوع لوله ها استفاده کرد. برخی از این لوله ها در ساختار خود دارای سوراخ هایی هستند که آب های زیرزمینی را جمع آوری کرده و در مکان های مناسب تخلیه می کند. لوله های کاروگیت سوراخ شده برای کنترل عمق آب زیرزمینی، حمل زهکشی زیرسطحی و... به کار برده می شوند.

انتقال فاضلاب یکی دیگر از مهمترین کاربردهای لوله کاروگیت است. در واقع به دلیل وجود ویژگی هایی چون طول عمر بالا، عدم نشت و اتصال قابل اطمینان و خواص مکانیکی فوق العاده، این لوله ها به عنوان بهترین نوع در شبکه انتقال فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله های کاروگیت به دلیل وجود ترکیبات پلی اتیلن در آنها، می توانند در صنایع معدنی و به منظور انجام تکنیک فروشست توده ای استفاده شوند. این تکنیک برای بازیافت رسوبات موادی چون طلا، نقره و مس به کار برده می شود.

به طور کلی لوله های کاروگیت در سیستم های آبرسانی در سیستم آبیاری، جمع آوری آب های سطحی، انتقال آب باران، سیستم های تقسیم کننده آب و انتقال آب ثقلی، سیفون های آب در رودخانه ها و جاده ها و... مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

کاربرد لوله کاروگیت

 

 

دیگر کاربردهای لوله کاروگیت

 

در سیستم های تهویه و تصفیه هوا، از این لوله ها برای جمع آوری هوا در خروجی دستگاه و همچنین در پایین مخازن ذخیره سازی دانه و برای خروج رطوبت از توده دانه ها به کار برده می شوند.

همچنین در لوله های خنک کننده و برای انتقال هوا گرم از لوله کاروگیت استفاده می شود. چرا که این نوع لوله ها سطح بزرگی را برای انتقال حرارت ایجاد می کنند.

علاوه بر این در کاربرد لوله کاروگیت می توان به استفاده در تاسیسات تصفیه آب، انتقال مواد صنعتی و مواد اسیدی، بازی و...، مخازن ذخیره مواد مختلف، سیستم های شناور و... اشاره کرد.

کیان اتصال به عنوان نمایندگی گسترش پلاستیک با تولید لوله پلی اتیلن ارائه خدمت در این حوزه می تواند شما را در داشتن خریدی مطمئن یاری نماید.





:: برچسب‌ها: کاربرد لوله کاروگیت , لوله کاروگیت ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: